Down Under 2015 Rob / Annette / Max / Renee

Sydney

Op zaterdag 28 februari goed aangekomen in Sydney. Het was een lange reis met een korte overstap in Singapore maar alles was perfect geregeld door ons reisbureau. Precies op tijd geland en daarna door de Douane. Nou dat heeft dus even wat langer geduurd want wij waren niet de enigen. De controle zelf viel echter wel mee en na een uurtje werden wij hartelijk ontvangen door Renée. Snel een taxi genomen, wij naar het hotel in Bankstown en Renée en Max naar Doha, waar Renée gewerkt en gewoond heeft. Eerst even wat opfrissen en daarna werden we weer door hen opgehaald, want Doha kon niet langer wachten om met ons kennis te maken. Het werd nog een leuke avond waarbij we bijzonder verwend werden met een heerlijke uitgebreide maaltijd. Doha had Libanees eten gehaald en van alle soorten moest er iets geproefd worden. Ook van alle nagerechten moesten we iets nemen, maar dat lukte niet meer. We zaten helemaal vol. Wat een hartelijke ontvangst. Vreemd genoeg waren we niet meer moe van de reis. Tegen 00:30 uur lagen we pas in bed en hebben heerlijk geslapen.

Zondag morgen 1 maart zijn Max en Renée naar ons hotel gekomen en daar hebben we heerlijk samen geontbijt. Renée, onze privé gids, had alles voor vandaag al uitgestippeld. Met het openbaar vervoer zijn we naar Sidney Harbour, Circular Quai pier 3 gegaan en van daaruit met het veerpont naar Manly Beach. Manly is buitengewoon populair voor zwemmers, surfers en zonaanbidders. Eerst even gegeten (oester, garnalen, inktvis, gebakken vis en friet) en daarna een wandeling gemaakt over Manly Beach. Nog even wat foto's gemaakt van de beschermde Waterdragon (een hagedis) en daarna met Kennedy (Renée's reismaatje van Cairns naar het zuiden) en haar vriend iets gaan drinken in een local Pub, de jeugd Morito's (ja daar zit veel rum in) en wij een lekker glaasje Australische white wine.

Tijdens de terugweg naar het hotel werd het ineens erg donker, begon het heel hard te waaien en te regenen maar konden we toch nog redelijk droog het veerpont terug naar Circular Qaui bereiken.

Daarna nog even lekker gegeten in een restaurant in Bankstown. Nu werd iedereen, behalve Renée, ineens verschrikkelijk moe. De lange reis breekt ons nu op en we gaan terug na het hotel om toch even wat slaap in te halen om morgen lekker uitgerust weer aan een mooie dag te beginnen. We laten ons weer verrassen door onze gids.

Zondag 2 maart ontmoeten we de kids in een café waar een ontbijt nemen en dan gaat het stadsbezoek weer verder. We beginnen met een mooie wandeling van een paar uurtjes langs de kust van Bronte Beach tot Bondi Beach. In Bondi lunchen we in een restaurant aan de zee. Met bus en trein gaat het naar de wijk Newtown. Ook hier lopen we wat rond. Newtown is het Kreuzberg van Sydney. Hip en alternatief. We drinken nog ergens een biertje en wijn en eindigen onze dag in een zeer aparte eet gelegenheid 'Lentilles'. Deze zaak serveert veganistische gerechten en wordt gerund door allemaal vrijwilligers. Elke dag een andere kaart en je betaalt wat het je waard is en afgestemd op je eigen beurs. Wel wordt verwacht van mensen die meer kunnen betalen dit ook doen, zodat de minder bedeelden ook lekker en gezond kunnen eten voor een kleiner bedrag. Leuk idee en het heeft ons goed gesmaakt.

Op weg naar het hotel vallen ons in de trein de oogjes dicht, we hebben nog last van de jetlag. Dan nog maar een nachtje goed slapen. Voor morgen zijn we uitgenodigd bij Doha voor het afscheidsfeestje voor Renée en om afscheid te nemen van Aisha. Het zal best wel een moeilijk afscheid worden. Renée heeft immers een jaar met Aisha gewerkt.

Maandag 3 maart

Vanmorgen voor het station in Bankstown afgesproken met Renée en Max. Heerlijk ontbijt in een klein caféetje, bloemen gekocht voor Doha en op naar 'the party'. Taart, fruit en crackers met Gouda kaas, speciaal voor Renée. Ook de 3 andere meiden ontmoet die nu met Aisha werken. Het was gezellig en rond 13 uur vertrokken naar de stad want Renée en Max gingen de Bridgeclimb doen ( verjaardagscadeautje van Doha en Toufic voor Renée). Wij zijn toen gaan lunchen en hebben de botanic gardens bezocht met veel mooie planten en bomen. Foto's gemaakt van ibissen, kaketoes, parkieten en natuurlijk van the bridge en the opera. Rond 5 uur de kids weer ontmoet bij de opera, gezellig op een terras gezeten en daarna met de trein naar Darling Harbour. Veel hoge gebouwen (Rabo bank, ING, Ernst en Young etc.) Met andere woorden het Business Center van de stad maar wel heel gezellig dicht bij het water met veel restaurantjes. Hier lekker gegeten en terug met de trein naar Bankstown. Weer terug naar Renée, afscheid genomen van Doha en Aisha en alvast een koffer (29kg) van Renée mee naar het hotel genomen. Hier voor morgen een taxi besteld naar de camperverhuur en nu lekker slapen. Morgen komen de kids in ons hotel ontbijten en kan de trip beginnen.

Paul

Nog maar net een paar dagen in Sydney en dan al zo veel indrukken opgedaan. Dat belooft wat voor de rest van de vakantie. Groetjes aan Renee en Max van de thuisblijvers en heel veel plezier.

Rob

Ja we hadden een personal Guide die ons in korte tijd een hoop heeft laten zien. Morgen gaat het met de camper naar de Blue Mountains.

Paul

Het wordt een schitterende Reis, al met verschillende mensen gesproken die er ook zijn geweest en ze waren er te spreken over Australië.

Sita en Mikkie

Wat een leuk verhaal en zoals Paul al schreef wat hebben jullie al veel gezien, gedaan en gegeten!

Goede reis verder en we verheugen ons al op jullie volgende verhaal

Louky

Dit gaat een prachtig reisverhaal worden!!! Lijkt wel een "feuilleton" en ik zie al uit naar volgende uitgave... en wat een prachtige, gelukkige familie vormen jullie! (de foto's zijn groots!)
Groetjes van Perro, Flower en kusje van mij!!

Mam

Mooi verhaal en leuke foto's
Julllie hebben al veel gezien in een paar dagen
Ik wens jullie een goede reis en kijk al uit naar
Het volgend verhaal en foto's

Jo en lucie

Wat een mooie eerste indrukken. Dat belooft nog heel wat en wij mogen op afstand met jullie meegenieten! Heel veel plezier.

Francette en Dre

Prachtig om dit met jullie mee te beleven, we genieten mee! Heel veel plezier en groetjes voor allemaal

Thea en Hub

Hallo lieve reizigers,
Wat leuk om jullie zo weer te volgen. Wat een mooie, maar ook 'heftige' dagen hebben jullie al achter de rug. Wat zal het afscheid van Aisha ingrijpend geweest zijn (voor alle partijen). En nu op naar een prachtige reis, met z'n allen. Wij gaan op afstand mee genieten. Top. Alle liefs en geniet ervan. X

Rob

Jammer dat het niet zo wil lukken met de foto's. Zo snel ik goed internet heb zet ik weer wat fot's op de site.
Groetjes van on allemaal